Créé par Exzap, il s’agit du second émulateur de Wii U à être disponible au public mais le premier à pousser jusqu’à l’émulation de jeux commerciaux. Il peut décrypter les images Wii U qui utilisent le format Wud mais également les fichiers RPS ou RPL. La résolution interne peu aller jusqu’à 1920×1080 selon les jeux. A noter que pour le moment, un seul contrôleur est accepté, il s’agit du DRC (GamePad) de la Nintendo Wii U. Cette version n’est compatible que pour les Windows x64 avec une carte graphique gérant OpenGL 4.0 ou supérieur.
(Correspondance ID-Titre).
Un tuto est disponible ici.
En résumé:
– Added second window which displays the GamePad screen
– Improved texture readback
– Bug fixes (audio, recompiler and input)
– Optimizations for the texture decoder
En détails:
– general: Added a separate window to display the GamePad screen
– general: Added more game profiles
– CPU/JIT: Slightly decreased RAM usage of recompiler by optimizing away unused lookup tables
– CPU/JIT: Improved detection of float denormal usage
– CPU/JIT: Added support for PSQ_L type 6
– input: Fixed XInput controller not refreshing
– input: Fixed DirectInput controller selection for adapters with multiple controllers
– input: Fixed DirectInput axis directions being mirrored or offset for certain controllers
– coreinit: Added API MCP_TitleListByAppType, MCP_TitleList, FSAddClientEx()
– coreinit: More accurate implementation of OSMessageQueue
– coreinit: More accurate implementation of FSOpenFile/FSOpenFileAsync
– nsysnet: Added API inet_ntoa(), recvfrom()
– nn_act: Added API GetPersistentIdEx()
– GX2: Added API GX2RSetStreamOutBuffer(), GX2WaitForFlip(), DMAEGetRetiredTimeStamp()
– GX2: GX2CopySurface() can now detect access to GPU-residing textures and automatically trigger texture readback
– GX2: Fixed invalid optimization of seemingly unused inputs in pixel shader when indexed GPR access is used
– GX2: Optimized texture decoder (up to 5 times faster)
While generally not a bottleneck, the texture decoder previously could cause
additional micro-stutter in situations where many textures are loaded at once.
– VPAD: Improved emulation of sampling callbacks
– VPAD: Fixed crash in VPADControlMotor() when length parameter was out of bounds
– AX: Correctly update ADPCM parameters after loop for non-streaming voices
– AX: Fixed a bug in voice synchronization where changes to the current playback offset where sometimes not visible to the API
A noter que des packs graphiques haute définition sont disponibles ici. Ils permettent, entre autre, d’augmenter la résolution native des jeux car contrairement à Dolphin et parce que la machine est techniquement différente il n’est pas possible à Cemu d’augmenter la définition autrement que par cette méthode.
A l’inverse, des packs SD (définitions standards et/ou basses) sont disponibles sur ce lien et permettent à certains PC manquant de performance de lancer des jeux en 60 FPS.
Une liste de compatibilité est disponible ici.